[O2] Sprzęgło - Kilka pytań.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pawlito12
    Drive
    • 2010
    • 79

    [O2] Sprzęgło - Kilka pytań.

    Zamieszczone przez robertobadzio
    bzik13, ty tez prowokujesz z tym
    Zamieszczone przez bzik13
    W przyszłym roku przechodzę na emeryturę
    yyyyy.... nie prowokuje :twisted:
    nie myśl o tym czego chciałeś ciesz się tym co dostałeś
  • maxpaynemm
    RS
    • 2008
    • 1764
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    [O2] Sprzęgło - Kilka pytań.

    Koledzy, ostatnio zastanawiałem się, jak powinna wygladać prawidłowa eksploatacja naszego sprzęgła. Nie chodzi mi tu oczywiście o kwestie serwisowe czy obsługę, ale codzienną eksploatację na drodze.

    Czasem jak sobie jadę w trasie np. 80/h i widzę że przedemną trochę zwalniają to i ja zwalniam hamulcem (delikatnie) wychamowywując autko np o kilka kilometrów bez wciskania sprzęgła - czy to zdrowe dla sprzęgła i dwumasy??? Oczywiscie pomijam eksplotatację ekstremalną - tylko "normalna" jazda

    Czy może lepiej wysprzeglać za kazdym razem i dopiero hamować??

    Zdaża sie też że często zwalniam jedynie zdejmując nogę z gazu - czyli hamuję silnikiem - czy taka jazda nie wpłynie ujemnie na dwumasę, tarcze lub sam silnik?

    Jak wy jeździcie aby zachować sprzegła w dobrej kondycji??
    Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz

    • nemi
      Ambiente
      • 2008
      • 227

      #3
      Ja mam nieszczęście posiadać dwumas w benzyniaku i... jeżdżę po prostu standardowo. Moim zdaniem lepiej zużyć koło dwumasowe, niż doprowadzać do sytuacji skrajnie niebezpiecznych - wciskanie sprzęgła na dłużej niż wymaga tego zmiana biegów powoduje, że auto jest niemal niemożliwe w "pilotarzu" w przypadku jakichś ekstremów na drodze - dziura, którą trzeba ominąć, sarna czy pies wyskakujący z rowu, śliska nawierzchnia etc. te czynniki są kilkakrotnie bardziej niebezpieczne niż z załączonym napędem, kiedy auto po prostu zachowuje się stabilnie. Już nie wspominam o niższej efektywności hamowania...
      Tak czy inaczej dwumas dostaje po dupsku przy za niskich obrotach i raczej przy zbyt częstym manewrowaniu sprzęgłem . Do tego wciskając sprzęgło częściej niż jest to konieczne zużywasz inne elementy - tarczę, docisk, łożyska oporowe...
      Zresztą hamując silnikiem silnik pracuje sprężając samo powietrze (do pewnych obrotów minimalnych), nie szarpie i wszystko odbywa się bardzo gładko, więc nie widzę tu zagrożeń dla jakiegokolwiek elementu w samochodzie. Tylko zużycie paliwa spada :P
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=544518#544518

      Komentarz

      • loyd
        RS
        • 2010
        • 2342

        #4
        Re: Sprzęgło - Kilka pytań.

        Zamieszczone przez maxpaynemm
        Koledzy, ostatnio zastanawiałem się, jak powinna wygladać prawidłowa eksploatacja naszego sprzęgła. Nie chodzi mi tu oczywiście o kwestie serwisowe czy obsługę, ale codzienną eksploatację na drodze.

        Czasem jak sobie jadę w trasie np. 80/h i widzę że przedemną trochę zwalniają to i ja zwalniam hamulcem (delikatnie) wychamowywując autko np o kilka kilometrów bez wciskania sprzęgła - czy to zdrowe dla sprzęgła i dwumasy??? Oczywiscie pomijam eksplotatację ekstremalną - tylko "normalna" jazda

        Czy może lepiej wysprzeglać za kazdym razem i dopiero hamować??

        Zdaża sie też że często zwalniam jedynie zdejmując nogę z gazu - czyli hamuję silnikiem - czy taka jazda nie wpłynie ujemnie na dwumasę, tarcze lub sam silnik?

        Jak wy jeździcie aby zachować sprzegła w dobrej kondycji??
        Wydaje mi się, że przytoczone przez Ciebie przykłady są właśnie przykładami prawidłowo eksploatowanego układu napędowego. Ja tak zawsze jeżdźę i przez myśl mi nie przeszło, że to jest niewłaściwe.

        Ale jak zwykle mogę się mylić i zaraz okaże się, że najlepiej jeździć na luzie

        Komentarz

        • ins
          Drive
          • 2008
          • 41

          #5
          ja napiszę krótko sprzęgło tylko przy ruszaniu, zmianie biegów i w końcowej fazie hamowania, zero jazdy na luzie + pamiętanie że nie wolno "deptać" z niskich obrotów u siebie max gaz stosuję od 2300obr. (a dwumas i tak z czasem poleci taki jego urok) na szczęście u siebie już tego nie mam :-)

          Komentarz

          • voytek
            Rider
            • 2010
            • 480
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Sprzęgło służy do ruszania i zmiany biegów. Prawidłowo hamujemy zawsze na biegu, zwiększa to efektywność hamowania i stabilność samochodu, oszczędzamy też w ten sposób hamulce i paliwo. Wciskasz sprzęgło dopiero w ostatniej fazie hamowania. A co do zużywania sprzęgła, to raczej szybciej zużywa się, kiedy jest nadużywane, czyli wciskane co chwilę bez potrzeby.

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez loyd
              Ale jak zwykle mogę się mylić i zaraz okaże się, że najlepiej jeździć na luzie
              na luzie to się najlepiej żyje jak mówi Ziomal, a reszta jak koledzy mówią
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              Pracuję...